This is how you get started with training

Så kommer du igång med träningen!

Här kommer tipsen du behöver för att kickstarta din träning – och låta den bli en del av ditt nya, hälsosamma jag.
SATS
Pass
Träning

1. Boka in veckans träningspass på söndagskvällen. Vilka är dina favoriter? Vilka är du nyfiken på? Är passen bokade och klara är du motiverad och förberedd inför träningsveckan.

2. I början är det enklast att ha några fasta dagar då du tränar. Håll fast vid den planeringen – även om jobb och/eller familj pockar på din tid.

3. Gå inte ut för hårt. Det är det vanligaste felet man gör när man först sätter igång. Är du helt otränad så är det inte bra med fem pass i veckan. Starta lugnt och öka successivt. Två gånger i veckan är en lagom dos att börja med. Resultaten kommer!

4. Testa våra olika pass online för att hitta vilka träningsformer som passar dig bäst. Med Online Training kan du träna när och var du vill – det perfekta komplementet och helt på dina villkor!

5. Skriv träningsdagbok. Notera i din almanacka att du tränat och vad. Efter några veckor kan du se hur mycket du tränat och få inspiration av din egen träning. Du kommer att bli stolt över hur duktig du har varit!

6. Träna för din egen skull. Jämför dig inte med andra. Det är hur du blir starkare och piggare för varje träningspass som är intressant. Inte vad någon annan gör.

7. Sätt upp ett mål för din träning: springa fem kilometer utan att stanna, gå ner fem kilo, lära dig koreografin på en dansklass.

8. Träna med en PT. Ett par gånger med en personlig tränare ger dig massor av inspiration och nyttig kunskap. Du får ett skräddarsytt träningsprogram och hejarop när du behöver det som bäst! Som ny medlem får man en PT-timme på köpet.

9. Peppa dina vänner och kollegor att börja träna. Det är roligt att ha träningskompisar och är ni flera som tränar har du alltid någon att gå med.

10. Ge inte upp! Skulle du inte kunna träna på en vecka eller två så gör det inget. Ta nya tag bara!

11. Belöna dig när du nått målet: nya träningsskor, en skön massage eller en biokväll. Ha gärna några delmål på vägen, det gör det hela roligare.

Träna så orkar du göra mer av det du vill. Idag är en perfekt dag att börja!

Är du intresserad av de olika träningsutbuden som erbjuds på SATS? Läs mer här.